De Roos, die maandag 46 jaar wordt, kan niet meer door een deur met de nieuwe
investeerders. Volgens de manager konden ze het niet eens worden zo meldt
hij in het Algemeen Dagblad, verder inhoudelijk wil hij niet gaan.

Kip, vorig jaar nog beheerd door Tirus-groep en van investeerders H2,
werd op 7 november 2007 failliet verklaard. Samen met banken, investeerders
en zijn managementteam lukte het De Roos om met Kip zelstandig door te gaan.

De Roos heeft Kip weer op de rails gezet door de caravans te innoveren met
nieuwe merken Chateau, Beyerland, Delta en Cristall en daarnaast forse
schaalvergroting toe te passen. Daarnaast komt Kip met een innovatieve
vouwwagen en een kampeerauto.

"Die groei is hard nodig, al was het alleen maar om sterker te
staan bij de inkoop van onderdelen. Ook geven die nieuwe merken de
gelegenheid om serieus mee te doen in het middensegment van de caravanmarkt",
zegt de Roos in een afscheidsinterview met het Algemeen Dagblad.

Volgens De Roos willen Nederlanders nog steeds kamperen met de caravan. "Het
caravankamperen is niet minder populair geworden, maar het probleem van deze
branche is dat je met een caravan heel lang kunt doen. Er zijn mensen die na
dertig jaar nog met dezelfde Kip rondrijden", aldus de vertrekkend
bestuurder.

Ook is Kip jarenlang verkeerd gepositioneerd als 'de Mercedes onder de
caravans' erkent De Roos. "Prachtig, maar daarmee hebben we ook het
imago gekregen dat Kip een dure caravan is. Met de nieuwe merken kunnen we
meedoen in het middensegment".

De manager zelf keert ongetwijfeld terug in de sector, maar waar en
wanneer is de vraag.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl